Mumsiga scones!

4kommentarer

Här trotsar vi värmen så ugnen sattes på. Allt för att få goefika. Jag blev så sugen på scones, det är ju bara för gott. Jag gillar de med havregryn i, blir så härligt tuggmotstånd. Denna gången strödde jag lite flingsalt på, det var verkligen pricken över i:et. Behöver lite salt nu i värmen. När de små godingarna blev färdiga så bredde jag lemon curde på den ena, mögelost och hemkokad körsbärsmarmelad på den andra halvan. Sååååååååå mumsigt! Det ska vara gött att leva 😁
 
 
 
 
 
 ☀️👍
 

4 kommentarer

Pernilla

29 Jul 2018 22:54

Ser ljuvligt gott ut!
/P

Mia

30 Jul 2018 10:19

Det låter väldigt gott! Delar du receptet på scones?

Att sätta på ugnen i den här värmen, det gör jag nog inte, men snart nog så känns det nog skönt med litet ugnsvärme i köket igen!

Ibod11 - Ingrid

30 Jul 2018 14:42

Mums, scones är gott och blir man sugen så är de snabbt fixade. Jag kanske skulle välja något annat pålägg men dina scones ser läckra ut :D
Jag drar mig för att laga mat i den här värmen men som tur är har jag många matlådor i frysen. Bara att mikra. Ibland är det bra att ha kvar vanan att laga mat till fem. Då behöver jag inte laga mat så ofta :D
Kram

S

30 Jul 2018 20:10

Det ser bara för smaskigt ut!!!

Kram!

Kommentera

Publiceras ej