Det måste vara värmen!

1kommentarer

När pappa och jag var och handlade vårblommor så hittade han en planta som såg lite konstig ut. Tjejen som arbetade där sa att det var en vattenmelonplanta. Bladen var fantastiskt fina och annorlunda, så pappa var bara tvungen att köpa en planta. De är väldigt svårodlade sa biträdet samtidgt som hon slog in priset i kassaapparaten. Hon sa det i välmening så att inte kunden senare skulle komma tillbaka för att klaga ifall det inte blev några meloner. Visst har det blivit vattenmeloner på pappas plantor, han erkände att han hade handlat några fler plantor då han var hos trädgårdsmästaren gången efter. De växer så de knakar och idag då jag summerade så slutade jag räkna vid 20. Hoppas bara de är mogna snart för jag älskar melon.
 
 
 
 Sommaren fortsätter!
 
☀️
 

1 kommentarer

S

27 Jul 2018 09:04

Oj, jag visste inte ens att man kunde odla vattenmeloner i Sverige! Fast nu är det ju rena tropikhettan... Så spännande. :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej