Björkved till vedspisen!

2kommentarer

Trotts värme, torka och alla dessa hemska bränder (lider med alla drabbade) så kommer det en vinter. Finns det något som värmer så många gånger som ved, den ska sågas, klyvas, lastas och staplas. Jag har allltid älskat ved, den är rolig att jobba med och så luktar den så gott. Kan också bero på att jag är en frusen själ och har alltid varit.  Nu är den på plats, inte för att jag vill att det ska bli vinter men det är skönt att veta att den finns där. Torr är den också kan jag lova. 
 
 
 
 
👍☀️

2 kommentarer

Ibod11

20 Jul 2018 17:51

Bra motion och mycket värme i olika former - perfekt. Ännu bättre, både för miljö och din egen hälsa, att veden är riktigt torr. Vi eldade mycket med ved förut men nu är det fjärrvärme som gäller. Inte samma mysfaktor alls som en sprakande kamin.

Mia

25 Jul 2018 07:44

Mmmm, när jag var ungdom pysslade jag litet med ved - under protest. Det var hos mina föräldar! :-) Men jag håller med om att det är ett trevligt arbete att pyssla med torr, fin ved och jag minns doften fortfarande!

Kommentera

Publiceras ej