Visste du att man blir glad av grönkål!

1kommentarer

Jag hade inte en aning om att man blir glad av grönkål, det enda jag vet är att det är vansinnigt gott. Grönkålen innehåller vitaminer C,A,K och B6 och kalcium, järn och flera andra mineraler, samt lutein, som skyddar mot grå starr. Så innehåller den även folsyra som i flera studier har visat sig höja nedstämdhet. Allra nyttigast är att ångkoka grönkålen, men den är även fantastik att strimla och woka. Grönkålspaj med nötter är underbart gott. Nu vattnas det i min mun när jag tänker på hur himelskt gott det är med grönkålschips som för övrigt är en delikatess. Hittade inget foto på grönkål i mitt lilla arkiv så jag hoppas det går lika bra med ett majsfält.
 
 
Mumsmums!
 
😁
Grönkål,

1 kommentarer

S (Ord2)

23 Jan 2018 06:18

Efter vad jag förstått har det under en tid varit vansinnigt hett med grönkål bland hippa kretsar i USA. Tyvärr serveras det inte så ofta här hemma eftersom Mannen äter waran och det krockar med vitamin K. Men jag håller med om att det är smaskigt!

Nu är det väl nedräkning till semestern som gäller? :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej