Storm och snö enligt prognos!

3kommentarer

Att det viner utanför husknuten är det inte att ta fel på, hur det blir med snö får jag se. Det sägs att det ev ska komma tio cm, inte så mycket kan man tycka men här kör ju folk av vägen om det så kommer en cm. Min arbetskamrat berättade idag då jag gick av att det låg tre bilar i diket, där av kom hon försent för att hon valde att köra lite lugnare. Bra tänk !  För egen del så hoppas jag på lite snö, det ljusar upp och så har jag ju en hund som älskar snö. Vi får se hur det blir med det. Inatt är jag iallafall ledig och den sköna sängen ska få besök. Foto taget förra året dagens datum på Öland. Trädet blåste omkull och knäcktes pga snön och la sig sedan så fint över min lilla bygata. Synd bara att trädet var mitt. Vi sågade i många timmar sonen och jag för att få vägen framkomlig igen. 
 
 
 
 
Håll i hatten!
 
😃

3 kommentarer

S (Ord2)

16 Jan 2018 19:52

Ja tydligen har folk åkt i diket till höger och vänster och mest i södra Sverige... Som vanligt alltså. ;) Hoppas träden har stått kvar.

Kram!

S (Ord2)

16 Jan 2018 19:53

Ja tydligen har folk åkt i diket till höger och vänster och mest i södra Sverige... Som vanligt alltså. ;) Hoppas träden har stått kvar.

Kram!

Pernilla

17 Jan 2018 12:17

Det har blåst men inga trädfällningen i år, här hos oss. Snön har också kommit. Blir ju så ljust och fint.
/P

Kommentera

Publiceras ej