Nyårslöfte 2018!

1kommentarer

Då var det dags igen, nyårslöftet ska avges. Varje år så avger jag nyårslöfte, jag måste nog få slå mig för bröstet och säga att jag lyckas hålla dessa löften också. Årets löfte kan tyckas vara alldeles för lätt, men det kan bli en utmaning kan jag lova. Jag har lovat mig själv att jag måste dricka mera, eftersom jag sällan eller nästan aldrig är törstig så glömmer jag helt enkelt bort det. Eftersom jag dricker mycket te och detta i sin tur är urindrivande så behöver ju vätskebalansen fyllas på. Jag hoppas att mitt enkla knep ska få mig att lyckas, en kanna med vatten fylls upp varje morgon och så är det bara till att dricka. Kannan kommer att stå på diskbänken där jag förhoppningsvis ska bli påmind om mitt löfte. Två dagar av resten av året är avbockade. Hoppas nu detta ska medföra en god vana. Hur svårt kan det vara?!!
 
 
 
Då var det torsdag, natt tre av fyra snart avklarad!
😁

1 kommentarer

S (Ord2)

06 Jan 2018 16:04

Imponerande att kunna hålla nyårslöften! Jag brukar inte ens avge några. :P När det gäller vatten förlitar jag mig på naturlig törst - äter en medicin som i princip motsvarar att slicka på salt, så det löser sig liksom själv... Tror man känner bäst själv. Kram!

Kommentera

Publiceras ej