Mums med banan!

1kommentarer

Jag älskar banan, tyvärr så älskar inte min mage banan lika mycket som jag. Men jag har märkt att det har lite att göra med var i mognadsprocess bananen befinner sig. Men när bananen är tillagad eller smugit sig ner i en kaka då går det bättre. Jag brukar byta ut en del av det raffinerade sockert mot banan som sötningsmedel i en del bakverk som muffins eller sockerkaka. På så sätt får kakan en naturlig sötma från bananens fruktsocker, samtidigt som den även bjuder på massor av vitamin B och ett litet stänk av vitamin A och C. Ibland så råkar det även slinka ner lite banan i mitt brödbak. Får nog baka lite i morgon ..... 😁.
 
 
 
-7 grader ute! 
Härligt 👍😁

1 kommentarer

Pernilla

25 Feb 2018 22:35

Så är det bra med fibrer i banan också. Jag skämmer bort artonåringen med smoothies varje morgon och basen är ofta banan. Perfekt!
/P

Kommentera

Publiceras ej