Mörbultad!

1kommentarer

Efter gårdagens båtutflykt i 6 till 8 s/m blåst så känns det som om jag blivit överkörd av en ångvält. Kära nån, de var de längsta 45 minutrarna på bra länge. Satt och höll i mig med högerarmen runt en stolpe intill min sittplats. När vi väl kom fram så kändes armen som i ett enda långt kramptillstånd. Hade lite ont i magen också förstås efter att ha skrattat mig halvt fördärvad. Ska heller inte glömma att berätta om min svanskota som nästan bröts efter att jag råkat göra en himlafärd mitt i ett greppbyte. Under de få sekunderna det tog att vrida handen i ett ouppmärksamt ögonblick då en megvåg skickade mig upp i luften och hamnade på passagerarens knä till vänster om mig. Helt ärligt, jag trodde benet gick av på henne. Som tur var så klarade sig hennes ben bra och min svanskota ömmar nu mera bara vid belastning. När vi igårkväll summerade dagen så spelades dagen upp och skrattsalvorna ekade. Mina stackars redan då ömmande magmuskler fick sig en ny omgång. Malackasundet som vi besökte var fantastiskt fin, på tal om resans mål. 
 
 
Ha en bra dag!
En ny strand väntar på mig 😁☀️
Koh Lanta,

1 kommentarer

Pernilla

05 Feb 2018 09:22

Det låter både roligt och fasansfullt. När man lämnat ett sånt äventyr bakom sig kan man se det med glädje. Men just då och där, kan man nog inte skratta. Tur du inte blev sjösjuk också.
/P

Kommentera

Publiceras ej