Julgransförsäljningen!

2kommentarer

Då har lillebror och jag städat av platsen som vi har stått och sålt julgranar i 11 dagar. Vissa dagar har jag stått själv och andra dagar har lillebror stått där och vissa dagar har vi stått båda. Dessa dagar är bäst. Vädret har varierat från regn, kyla, blåst solsken och snö. Eftersom jag har haft flera lager med kläder så håller jag värmen även när det blåst eller regnat. Flertal par handskar har behövts eftersom de snabbt blivit blöta regniga dagar. Tänk så många trevliga samtal jag fått ta del av , många kunder återkommer varje år andra är nya som flyttat till stan. Många tycker att granköpet är det svåraste beslutet att fatta i juletid och andra tar första bästa gran de ser. Önskemålen om hur granen ska se ut varierar någon vill ha smala och glesa, små knubbiga eller stora långa och täta. Vi brukar se till att ha granar till  de flesta. Så finns de några som absolut inte går att göra nöjda hur fina granar jag än plockar fram. Även om det är slitsamt att trava runt på kullersten i varierande väderlek så sitter jag alltid med ett leende på mina läppar då jag summera årets försäljning. Utsikten går ju inte heller att klaga på.

(null)

Önska alla en trevlig
Julafton🎄


2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

24 Dec 2018 07:51

Det roligaste kanske har varit alla möten med ofta trevliga och glada människor. Utsikten är också en klar bonus. Och det är klart att det är bäst när ni står tillsammans där, du och din bror :D
God jul 🎄💖🎅

S

24 Dec 2018 19:04

God Jul! Hoppas du har ett bra år framöver.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej