Julefint!

2kommentarer

Underbara juletid! Jag älskar rött även om det inte är jul, en av mina favoritfärger. Alla dessa fantastiska amaryllis i sina vackra färger. Tända ljus och gnistrande stjärnor. Små Tomtenissar i alla vrår. Det mest underbara är att det ljuvliga varar i ett visst antal veckor sedan är det "hopp i lådan" igen. Underbart och kort. Idag smygstartade lillebror och jag julgransförsäljningen. Solsken en stund sedan kom ösregnet, blöt in på bara skinnet.  Tur att det är mildväder, om all denna nederbörden kommit som snö hade vi nog haft snö upp till taknocken. Kollade 10-dygns prognosen, den ser lovande ut om man gillar gråväder och regn. Blask, blött och alldeles fasansfullt geggigt är det ute.  

(null)

(null)

(null)

(null)

Nu ska jag passa på att njuta av allt det mysiga inomhus❣️


2 kommentarer

S

09 Dec 2018 03:41

I krokarna där min mamma bor i Hälsingland finns en handelsträdgård som varje år har en jättestor amaryllisutställning på något tema. Jag är väldigt avundsjuk! Rött är härligt, för mig är det liv och energi. Och nog är det en extra krydda att vi får njuta av julen under en begränsad tid. En vit jul får vi knappast, men då får man ta till fantasin. :)

Kram!

Ibod11

09 Dec 2018 13:58

Ja, det är en härlig tid och just den här perioden är rött min favoritfärg också. Men sedan är det blått som gäller. Min syster gillar rött så hon har röda gardiner och en del mattor året om. Däremot pyntar hon inte mycket så till jul är det uppe hos mig som det är mest rött :) Det är tur att vi bara delar hus och inte boende ;) Helt olika inredningsstilar :D
Jättefina blommor och söta små nissar. Jag gissar att ni har egen skog som förser er med granar att sälja. Synd att vädret inte var på er sida. Annars hade ni kunnat ha haft glöggförsäljning och riktigt mysigt :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej