Bihanget!

3kommentarer

Ett av mina barnbarn hamnade efter några dagar på sjukhuset på grund av magont, illamående och kräkningar. En av läkarna bedömde att det lilla bihanget på blindtarmen var inflammerat och operation var nödvändig. Allt var klart inför detta när en annan läkare kom in och kände och klämde för att sedan avblåsa det hela. Timmarna gick och smärtorna tilltog. Läkarna var inte överens  och min dotter var frustrerad. Efter mer än ett dygn bestämdes det att operationen skulle bli av och allt förbereddes en gång till. Bihanget hade efter all väntan hunnit brista och det fanns risk för bukhinneinflammation.  Bra att de inte skär i små barns magar hej vilt men jag kan ändå tycka att symtomen med hur och var hon hade ont, kräkningar och febern som kom smygande. Men, men nu är allt över och den lilla kämpen hemma igen efter mycket lidande och ovisshet. Lilla N skrev ett litet brev till sjuklingen. 

(null)

Många hjärtan till
mormors duktiga kämpe  <3

3 kommentarer

Pernilla

02 Dec 2018 23:18

Fy så hemskt! Hoppas allt gått bra och att hon snart är på benen.
/P

S

03 Dec 2018 09:08

Men stackars liten, hoppas hon kryar på sig snart nu. Ett fint hjärtebrev fick hon åtminstone. Och lite extra mormors-omsorger kan man tro.

Kram!

Ibod11

03 Dec 2018 21:06

Åh, stackars lilla tjej. Det blev onödigt jobbigt för henne. Jag kan inte bedöma hur tydliga symptomen var men det låter ju ganska typiskt för blindtarmsinflammation. Synd att läkarna inte var eniga. Nu hoppas jag att hon återhämtar sig snabbt och säkert gjorde det fina brevet henne lite gladare :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej