Kräftskiva!

3kommentarer

Varje år så brukar mamma och pappa fixa skräftskiva för oss barn. Pappa är alltid på eftersom han är tokig i kräftor. Mamma var inte så pigg på att ordna med något i år så då fick vi ta tag i stöket och fixet så mamma bara kunde njuta av kvällen. För min del så kan vi gärna ha räkskiva i stället. Jag brukar äta ett par stycken kräftor bara för att, sedan blir det räkor för resten. Västerbottenpaj är ett måste och en god sallad till naturligtvis, får jag sedan en iskall Mariestad till så blir det 10 poäng direkt. Hur som så var det en mycket trevlig kväll och vädrets makter var på vår sida. 
 
 
 
 
 
😁

3 kommentarer

S

12 Aug 2018 08:34

Kräftor är snygga med sin klarröda färg, men annars håller jag nog med dig att räkor är lite godare! Men tillbehören är helt okej. :)

Glad augusti och kram!

Pernilla

12 Aug 2018 15:24

Skaldjur är inte min grej. Jag hade gått på paje och salladen. Men det är kul med familjefest. Sådana traditioner ska man hålla på.

Ibod11

13 Aug 2018 13:21

Jag har alltid ätit surströmming med andra surströmmingsälskare den här perioden och kräftor har fått stå åt sidan för det. Men några gånger har jag smakat och visst, smaken är väl ok men det är ett himla bök för att få i sig lite mat. Däremot är det kul att ha en liten fest, vare sig det serveras kräftor eller surströmming :) Ni verkar ha haft en fin kväll.

Kommentera

Publiceras ej