Härliga dagar!

2kommentarer

Då är det fredag och en hel del ärenden ska uträttas. Päronen ska få besök och så ska jag gosa mitt minsta barnbarn en stund. Även den blivande 15 åringen få lite farmorgos, vi ska åka tillsammans för att köpa födelsedagspresent. Solen skiner och det är fortfarande skönt ute. Jag vill verkligen inte att sommaren ska vara slut ännu. Den kan gärna stanna tills min semester är slut iallafall. Ska köpa ingredienser till ett brödbak som jag varit väldigt sugen på att testa. Försöker att undvika mjöl (så ofta det går) så detta bröd hoppas jag kommer att smaka bra. I så fall så kan även jag ta mig en macka till gröten på morgonen. Har märkt att min mage svullnar upp och blir gasig så fort jag äter bröd. Det är värt ett försök. Nu är min gröt på plats och dagens göromål väntar. Receptet på brödet kommer här ifall någon annan också vill testa.
 
 
Ha det gott!
 
☀️
 
 

2 kommentarer

Ibod11

17 Aug 2018 18:18

Åh, så härligt med barnbarnsgos :D Vad bra att du har hittat alternativ till bröd med mjöl så att din mage får må bättre. Jag skulle gärna testa ditt recept men du vet ju att jag försöker undvika animaliska produkter när jag är hemma och själv avgör vad som ska serveras. Men när jag tänker efter så är det inte svårt att hitta veganska alternativ så kanske jag testar :D
Kram

S

18 Aug 2018 07:29

Låter som en bra fredag. :) Sommaren är väl förhoppningsvis inte HELT slut ännu, även om högsommarhettan kanske är förbi.

Ser ut som ett ganska enkelt recept, jag gillar havre! Du får berätta hur det blev.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej