Lite snett här och lite snett där!

2kommentarer

Mina lilla stuga på ön har ju som ni säkert redan vet några år på nacken. Om jag inte minns fel så byggdes den första delen någon gång i början på 1900-talet. Jag har ju grejat på utsidan i många år både med skrapning av hus och gallring av buskar och träd. Även om jag inte är riktigt klar där ännu så kände jag att det var dags att greja lite inne också. Vissa saker var jag bara tvungen till, så när man börjar i en hörnan så är man plötsligt i den andra och fixar också. Hur som så har toadelen fått ett eget litet krypin och det resulterade att jag fick en rätt så stor och rymlig hall på köpet, stor och stor men om jag nu går efter husets proportion. Den lilla toadelen behövde en dörr och måtten är ju inte anpassade efter dagens dörrar så jag annonserade på blocket efter en liten dörr med karm. Fanns en och annan men var det inte fel mått så var det väldigt långt iväg. En natt på jobbet så kom det plötsligt till mig att jag hade ju en passande dörr redan, dörren mellan hallen och köket behövdes inte längre så den fick det bli och måtten var perfekta. Sakt och gjort, dörren flyttades och allt blev så grym bra. Nu till sak, där dörren hade suttit blev det ett stort gapande hål som nu behöver fixas till, där av min vistelse i stugan. Med släpet bakefter bilen bar det av till byggfirman i Kalmar för att köpa lite foder i olika längder och bredder sedan vidare över bron i blåst och regn. Ute går inte att vara så köket får bli min arbetsbänk. Efter förutsättningar så råder kommer det att bli mycket bra. 
 
Hit flyttades dörren. Målningen har min mamma gjort. Häftigt!
 
 
Här gapar det tomma hålet.
 
 
Här har vi listerna.
 
 
 
Resultatet kommer under morgondagen 
😁👍

2 kommentarer

S (Ord2)

05 Oct 2017 23:22

Så himla mysigt, dörren är verkligen speciell! :)

Kram!

Åke

07 Oct 2017 08:27

Så härligt med lite snett här och lite där :) Snyggt jobbat! Så avkopplande med dekoreringen på dörren :)

Kommentera

Publiceras ej