Mot Ön!

2kommentarer

Helt otroligt vad mycket man kan stuva in i en liten bil. 15 kvadratmeter golv och lika mycket underlagsisolering, en bur med hund och massa annat. Det tog mig minst 30 min att krångra ut allt från bilen och bära in det i stugan. Jag ska nu slutföra målningen i tv-rummet som jag påbörjade i våras. Hann inte bli klar innan sommaren så jag bar in alla möbler igen för att ta tag i det till hösten. Ja.... så var det då höst och allt har burits ut igen. Min tanke var från börjat att det gamla repiga golvet från hedenhös i någon rödbrun färg skulle få vara kvar, men nu har jag ångrat mig. Som tur var så kom jag på detta innan allt var målat och möblerna var på plats igen. Har snart slitit upp möblerna av allt flyttande fram och tillbaka. Det dragiga kalla golvet ska få sig en liten tätning. Det är bara ett problem, jag vill vara klar NUUUU!! Hur som är teet på plats och magen fått sitt, nu är det dag att sätta igång med förberedelser inför morgondagen. Min förhoppning är att jag ska komma i säng i tid så att jag Inte tullar allt för mycket på den välbehövliga sömnen. Köpte lite nya glas på rean. Jag hade i och för sig redan glas i stugan men för den ringa summan som de kostade kan det vara kul att alla kan få ett lika dant glas när vi dukar upp. Helt ärligt så älskar jag färgen och för att de var väldigt prisvärda naturligtvis.
 
 
 
 
Månen är magisk ikväll!
 
😉

2 kommentarer

Pernilla

06 Nov 2017 21:52

Hur tätar man ett dragigt golv? Trodde det enbart var isolering under som gällde. Jag är inte så påhittig och kreativ som du. Jag överlåter mest till maken. Sån var jag inte förr.
Jättefin färg på glasen. Jag har precis den gröna färgen som accentfärg i köket.
/P

S (Ord2)

07 Nov 2017 10:39

Som alltid står jag i givakt för dig och alla händiga människor! Men vad ska du göra när stugan är klar? :P

Superfina glas, passar nog i miljön.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej