Man tager vad man haver!

1kommentarer

Vaknade upp till en fantastisk dag på Öland med ljumna vindar och duggregn. Massor av vatten behövs och jag hade att göra inne så mig spelar det absolut ingen roll vilket väder det än bjuds på. Inför kommande fönsterbyte i kök och matplats så har jag med försiktighet plockat bort foder och trekantslister. Vill ju att alla foder ska vara hela och fina så de kan sättas tillbaka igen på samma plats. Det var när jag tagit bort det översta fodret i köksfönstret som jag märkte att något stoppats in där som utfyllnad, kan ju inte tänka mig vara för värmens skull iallafall. Inte utan att jag skrattade lite för mig själv när den ena efter den andra av Esters strumpor eller Stay-ups modell i det tunnaste tunnaste silket till lite mera av den grova sorten pillas ut från hålrummet mellan fönster och vägg. Ester hette damen som ägde huset då det byttes fönster förra gången. Jag låter de ligga kvar i köket ifall hon vill hämta dem. Jag håller mig till fogskum jag, tror att det är både bättre och mera ljudisolerande än mina strumpor. 
 
 
 
 
 
Nu är det dags för mig att lämna ön!
Jobbet väntar 🤗
 

1 kommentarer

Pernilla

01 Apr 2017 21:17

Exklusivt isoleringsmaterial! Men det är nog miljövänligt, om det är silke, vill säga? Är det syntet är det nog lika illa som dagens fogskum.
/P

Kommentera

Publiceras ej