I min trädgård!

0kommentarer

Mycket som växer i min trädgård på Öland är vackert och alldeles underbart. Mina pioner, fruktträden, plymspirean och mycket annat. Men jag gillar verkligen inte allt som växer i min lilla trädgård. Det växer nämnligen brännäslor nästan över allt, jag klipper och river upp de rackarna hela tiden. Jag blir lika irriterad varje gång jag brännner mig på en nässla som jag inte har sett. De rackarna har ett grunt rotsystem som sprider sig med underjordiska utlöpare. Ska de utrotas så måste alla rotbitar väck annars dröjer det inte länge förrän nya nässelskott letat sig fram. För några år sedan så la jag ut markduk på ett nässelrikt ställe med väldigt gott resultat. Men hur skulle det se ut med hela trädgården nerbäddad i svart. kanske det finnns  grön markduk😃? 
 
 
 
 '@
 
 
 
 
Nässeljakten fortsätter!
 
😂
 
 

Kommentera

Publiceras ej