Varför inte sticka en filt till!

3kommentarer

Stickellistick, när inte värmen behaga komma så stickar jag en ullfilt i stället. Det är väldigt kul att sticka filtar eller plädar som det också kallas. Detta är min sjätte filt som mina stickor knåpat ihop. Det är inte den sista, har ännu mera garn på G. Denna filt stickas i tre delar som jag sedan ska syr ihop. Jag har även virkat ihop två som också gjordes i delar. Tänkte prova något nytt denna gången. Färdigt resultat kommer när alla delar gjorts klara. Det är så avkopplande att sticka några varv när man ändå inget annat gör, finns säkert någon forskning på detta också.
 
 
Snart är natt 4 av 4 avklarad!
Sängen väntar 😴

3 kommentarer

Anna

18 Jul 2017 18:53

Hej hej! Själv har jag just lärt mig virka mormorsrutor. Ibland blir de fina, ibland blir det inga rutor alls :D

// Kram Anna

Micke

20 Jul 2017 14:25

Lärde mig ju virka på kneget med ungarna på slöjden.
Ganska så kul och avkopplande faktiskt måste jag erkänna.
Fast ungarna var bättre på det än mig...får väl erkänna det med ;)

Ha det bäst.

Pernilla

20 Jul 2017 20:13

Vilken härlig färg. Någon babyfilt har jag virkar men sticka är inte min grej. Har inte fått upp farten så det får vara.
/P

Kommentera

Publiceras ej