Ledig dag, trodde jag!

1kommentarer

Vaknade på onsdagsmorgonen och min första tanke var, en hel lång ledig dag innan nattjobbet. Kollade på klockan och vände mig sedan om för att dra täcket över min axel för att försöka sova en stund till. Hann nästan gosa ner mig i värmen igen när telefonen ringer. Min kära fader som inte är den rappaste kl 07.45 ringer, "vad har nu hänt", tänker jag direkt. Mamma hade halkat utanför ytterdörren och skadat handen. Där började min lediga dag, vårdcentralen, röntgen, ortopedmottagningen, ortopedakuten och röntagen igen avslutades 12 timmar senare med en mamma med bruten handled och gips. Hem för att ladda med en kopp te och lite i magen innan jobbet. Vissa lediga dagar är verkligen händelserika, hoppas kommande dag är lite mer åt det sovande stuket. 
 
 
 
Några timmar till, 
sedan är det min tur 😴

1 kommentarer

Maria

12 Jan 2017 11:10

Att lyfta luren och "vad har nu hänt tanken" farande som ett spjut genom kroppen är ... Styrkekram bloggkompis.

Kommentera

Publiceras ej