Hårda vindar!

2kommentarer

Min granne på Öland skickade mig ett foto på mitt träd som blåst omkull och som så fint lagt sig över den lilla bygatan. Tur i oturen så ramlade det åt rätt håll. Igår var vi uppe med tuppen sonen och jag för att hinna med att röja undan innan nattens jobb. Hela min trädgård är nu full av grenar och kvistar som ska få sig en tur till Kalleguta för att hamna i flismaskinen. Kommer sakna mitt gamla träd som var fullsmockat av boplatser till duvorna och ett fint skydd in till min trädgård. Det kommer att bli mera ljus till potatisen kommande år iallafall. Nu är vägen brukbar igen så grannen slipper köra runt hela kvarteret för att komma till sitt hus.
 
 
 
 
 
 
 
 
Snart är denna natten också till enda!
Ska bli skönt att sova!
 
😴
 

2 kommentarer

Amanda Jona [SPONTAN]

15 Jan 2017 07:26

Men oj då, obehagligt ändå att vinden har en sån kraft att den kan välta så stora träd!

S (Ord2)

15 Jan 2017 20:22

Hjälp!!! Tur att det inte blev värre. Men du ser ruskigt tuff ut med motorsåg ;)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej