Tjipp tjillivipp......

2kommentarer

.... så var det fredag igen. Sitter på jobbet och lugnet har lagt sig. Hittade en bok som jag fördriver tiden med i väntan på nästa som behöver lite stöd i tillvaron påväg till toan.
En gammal läkarebok från Elanders boktryckeri Aktiebolag Göteborg 1933 av en kostnad på 3 kr. Det finns väldigt mycket att läsa men det var inte utan att jag drog lite på smilbanden då jag läste om flugor. " Husfluga är det farligaste djur på jorden. Dess rätta namn är tyfusflugan? Man skulle också kunna kalla "henne" smutsflugan". Hahaha..... henne?! Nu måste jag läsa vidare 😄
 
 
 
 
 
 
Go fredag på er 😁! 

2 kommentarer

S

18 Feb 2017 16:49

Hahaha, jag kunde förstås inte låta bli att läsa stycket ovanför också om "floret", alltså det lilla nätet på damernas hattar, som då tydligen Berlins fysiologiska institut ägnat intensivt intresse. :D

Kram!

S

18 Feb 2017 16:50

Hahaha, jag kunde förstås inte låta bli att läsa stycket ovanför också om "floret", alltså det lilla nätet på damernas hattar, som då tydligen Berlins fysiologiska institut ägnat intensivt intresse. :D

Kram!

Kommentera

Publiceras ej