Adams revben!

0kommentarer

Inte för att vara tjatig på något vis men jag älskar blommor. Idag har jag lärt mig något nytt, att en av mina älsklingsblommor Monstera även brukar kallas Adams revben. För ett tag sedan då det var rea i en av byns blomsterbutiker så fick en Monstera följ med hem. Naturligtvis så köpte jag även en lerkruka för det var så min kära farmor hade sin Monstera planterad. Kommer så väl ihåg hur den stod där vid den gamla trampsymaskinen i en för mig minikruka av lera. Den hade långa långa luftrötter som spretade åt alla håll. Jag är nästan helt säker på att den där blomman aldrig var omplanterad eller fick ny jord. Men växte gjorde den, bladen var stora och flikiga och den slingrade sig upp till taket där den var uppbunden med ett grått snöre. Synd jag inte tog hand om blomman när farmor lämnade jordelivet. Enligt andra så kan en Monstera bli väldigt gammal. Nu hoppas jag att min blomma ska bli stor och få massor av flikiga blad. 
 
 
3 av 5 påbörjad!
 
🤓

Kommentera

Publiceras ej