Minns du första gången?

3kommentarer

När jag för några dagar sedan hittade en gammal Nokia som barnbarnen leker med när de är i stugan så kom jag att tänka på när jag skickade mitt första sms. Minns du när du skickade ditt första sms? Jag sitter iallafall på en spårvagn i Göteborg är påväg för att träffa en kompis när det plippar till i mobilen. Jag hade fått ett meddelande, lite teknisk som jag trots allt är så fick jag fram meddelandet där min kompis skriver att vi ska träffas på ett annat ställe och att jag skulle skriva tillbaka när jag närmade mig. Läsa och få fram ett sms var ju en sak, men skriva, där krävdes det mer övning än en spårvagnstur i Göteborg. Ni vet när man skulle trycka flera gånger för att få fram rätt bokstav och hur i hela fridens namn raderade man då 😳!!? Jag fick iväg ett sms där det i princip inte stod något vettigt, som tur var så kunde jag ju ringa 😉.
 
 
 
Ha en fortsatt fin dag!
 
😃

3 kommentarer

S (Ord2)

09 Sep 2016 10:49

Minns inte exakt första sms:et, men första mobilen var en jättestor begagnad Ericsson 1996. Kändes underbart att barnen skulle kunna få tag på en mitt på dagen om det var någon kris. Och tänk så kul det var några år senare när man fick en Nokia med utbytbara skal!

Kram!

AnnaKK

09 Sep 2016 16:11

Ha-Ha! Ja, det var nån slags skräckblandad förtjusning över mobilanvändandet då i början. Ungefär som när man fick sin första internetuppkoppling hemma. De där tjuren och pipandena från modemet när det ringde upp stora vida världen! 8-D

Numera tänker jag knappt på att mobilen är en telefon - jag använder den absolut mest som en dator. :-)

Micke

09 Sep 2016 21:04

Minne inte mitt första SMS men jag vet att det var en Motorola.
Det var tider det.

Kommentera

Publiceras ej