Aktivera kroppen!

1kommentarer

När jag inatt sittande vid min dator när jag egentligen borde sovit kom jag av en händelse in på olika hormoners betydelser för kroppen. Det är inte första gången som jag är helt tagen över kroppens funktioner med allt vad det innebär. Signalämnen och hormoner som ska samspela för att vi ska få balans och känna oss tillfreds. Jag har under en tid lev med ett stresspåslag som i längden inte hade varit bra att utsätta sig för. Som tur var så drog jag i nödbromsen i tid, det hade annars helt säkert kunnat sluta med den berömda väggen. Känner nu att jag har kontroll och med de förändringar som jag tänkt göra kan det bli hur bra som helst. Har idag på morgonen suttit i solen utanför min lilla stuga och njutit av Ölandsluften sörplandes på mitt goda te. Det bästa stället som finns för återhämtning och för att komma fram till kloka och förnuftiga tankar. 
 
 
 
Serotoninet och endorfinerna flödar!
 
😃

1 kommentarer

Maria

07 Sep 2016 16:25

Det där låter klokt. Snart får vi dra oss inomhus eller palta på oss tjockapälsen om vi vill sitta ute. Det gäller suga i sig vrje liten solstråle. Vi behöver dom. Solkram på dig. :)

Kommentera

Publiceras ej