Efter helgen!

5kommentarer

Sovmorgon och en slappardag är fint efter en hel jobbhelg som kommer att avslutas med en måndagsnatt på jobbet innan lediga dagar. Sitter och klurar på en massa projekt som måste fixas i sommar. Fönster ska bytas och målningen ska bli klar på lilla stugan ute på paradisön. Jag var behjälplig för någon vecka sedan vid ett fönsterbyte så nu har jag en hum om hur det går till. Trodde helt ärligt att det var mycket svårare, trots att det är en del att tänka på. Nya fönster ser jag verkligen fram emot, eftersom de som sitter där nu är så repiga och några är till och med spräckta så någon fönsterputsning är inte till nytta. Har i och för sig lagt en hel del tid att skrapa på några av karmarna men det har redan svidit över. Nu måste jag fortsätta att planera 😅. Ska det vara vridfönster eller fönster med mittpost........ ? Med eller utan tillval? Finns lite att välja på! 
Så ser det ut idag? Undrar om det inte kunde passa fint med spröjsade fönster? Skulle vilja vet hur det såg ut från första början. Det låg några fönster uppe på ladan och de var med spröjs så det har nog sett ut så antar jag. Kollar man på det lilla fönstret så är det med spröjs och det kan jag med all säkerhet intyga inte är bytt. 
 
 
Skriver inget om vädret idag! Bara till att kolla förra inlägget,
inte mycket som har ändrats. Möjligtvis att det ljusnat någon 
minut tidigare ☁️.
Ha en fortsatt bra måndag!
 
😃
 
 
 

5 kommentarer

AnnaKK

07 Mar 2016 14:38

På vinkeln till höger i bild, anar jag spröjsar - så det får väl bli lika dana som där!? :-) Fast håller med dej om att det vore roligt att hitta något som liknar det ursprungliga! Finns det inga gamla foton på stugan - kanske kan vara idé att fråga runt lite bland grannarna!? :-) Alternativt titta på hur fönsterna i andra äldre hus i närheten ser ut. Fast de du har hittat i ladan är ju säkert de gamla originalfönstern - sätt i dem igen!?! ;-DDD

Låter skönt med några lediga dagar sen efter intensiv helg och nattjobb! Ha det gott!!! :-)

S

07 Mar 2016 16:51

Onekligen är det väldigt charmigt med spröjs på äldre hus. Du får väl klura lite på det. Ser trevligt ut annars.

Här har vädret idag varit snöblandat regn-regn-minimal solglimt-duggregn-spöregn-duggregn-hagel-solglimt-regn o.s.v. - med andra ord aprilväder i mars. ;)

Hoppas jobbet flyter på i natt och du får en skön ledighet sedan.

Kram!

Mia

07 Mar 2016 18:23

Även jag önskar dig en lugn o fin natt!

Fönster, det har jag inte så mycket koll på. Men putsningen blir förstås litet mer omständligt med spröjs, men tror det blir snyggast! Då är frågan, lindrig fönsterputs, eller en något mer krävande... ;-) Lycka till med valet!

Annika

07 Mar 2016 19:53

Vilket roligt bekymmer du har. Visst är det kul att planera även om jobbet sen inte är lika skoj. Men sen då man ser resultatet så var det säkert värt allt besvär.
Lycka till och kramelikram

Annorlunda

09 Mar 2016 21:22

Kolla gärna in till min läsvärda blogg som handlar om att leva ett annorlunda liv med funktionshinder m.m. http://nouw.com/annorlundamamma ARBETSLÖS 45 ÅR ÄR GIFT HAR BARN MEN ÄR KANSKE LITE UDDA Jag är en kvinna som gillar att leva livet rakt utåt hela tiden m.m. Gillar att campa, krogen,träffa nytt folk m.m.

Kommentera

Publiceras ej