Skrap,skrap,skrap!

3kommentarer

Jag börjar närma mig slutet nu på det här evighetsgörat. Jag lyssnar på musik, poddar och sommarpratare  samtidigt som jag funderar över allt mellan himmel och jord för att inte dö av tristess. Ska bli så skönt när det blir klar. Vissa göromål tar sin tid, men jag ångrar inte att jag bestämde mig för att handskrapa hela huset trärent, iallafall inte nu när det snart är över. Hur som så är jag såååååååå nöjd och det är det allra viktigaste. 
 
 
Klapp klapp, på lilla axeln. 
 
😃

3 kommentarer

Micke

30 Jul 2016 13:54

Jo..förarbetet är jätteviktigt...även målningen förstås.
Har skrapat och målat mitt föräldrahem en gång i tiden som tonåring...en villa var det...hujeda mej va träningsvärk jag hade.
Som tur var så var det endast två sidor av denna villa som skulle målas...resten var täckt av asbestsplattor.

Bra jobbat där av dig tycker jag. :)

AnnaKK

04 Aug 2016 11:04

Kan bara ana vilket slit du har haft med färgskalan - heja dej!!

Sonens blivande hus ska få en ny träfasad om nåt år eller två, för här är det ingen som ens orkar tänka tanken att skrapa alla ytor på det... Phu! Omkretsen är ca 80 meter. Sen blir det nog rödfärg - aldrig mer den sortens färg som sitter på väggarna nu iallafall (och som har fått virket att delvis ruttna...). Vilken sorts färg ska du ha till din stuga - och blir det gult igen, eller någon annan kulör? :-)

Anonym

04 Aug 2016 11:05

Färgskrapan, skulle det så klart stå - inte färgskalan! Dumma autokorrekt som alltid ska lägga sej i...

Kommentera

Publiceras ej