Starka ben!

1kommentarer

Läste en studie som visar att barn som tränar aktivt upp sin benstyrka de sista åren innan puberteten minskar risken för benskörhet och olika typer av benbrott. Får verkligen hoppas att det stämmer eftersom risken för min egen del att få benbrott minskar. Med tanke på att jag kom sent in i puberteten så hade jag ju några extra år på mig att jobba med benstyrkan. Den som lever får se.  
Läste också att män har bättre sömn än kvinnor. Var sjätte kvinna tycker att man sover dåligt medan bara var tionde man tycker att sömnkvaliteten är dålig. Eftersom nu kvinnor bör sova mer än män så är det ju inget bra resultat av den studien. Om man vill förbättra sin sömn så kan det vara idé att flytta till Gotland eller Östergötland - där sover nämligen befolkningen bäst i landet. Jag märker stor skillnad på min sömn när jag är i stugan på Öland, det märkte jag även då jag hade huset så det beror inte på lantluften eller att jag är ute mera. Min sömn är ju inte den bästa i världen men det är sällan jag är hängig och trött, så för min del så får jag väl den sömn jag behöver. 
 
 
 
Lördag och snart tid för pizzabak 😃

1 kommentarer

TantGlad

18 Oct 2015 18:52

Nämen vilken söt kisse....Dom kan sova vart som helst dom.
Viktigt med sömn. Själv så vaknar jag nog ett par ggr varje natt.
Men nu när du har skrivet vart man ska åka , för bättre sömn så......Gotland kanske hehe.

Ha det jättefint och KRAM från mig

Kommentera

Publiceras ej