Morgonsol!

2kommentarer

När solen skiner in genom fönstret i köket i min lilla stuga så lyser det in genom de små rutorna i dörren till det stängda sovrummet. Min gamla dörr är så vacker sedan mamma målade där. Eftersom jag har rullgardiner i sovrummet så är där mörkt även om det är ljust ute. Det enda man ser när man slår upp ögonen på morgonen är denna vackra vy. Är så glad att de gamla dörrarna bevarats i hela stugan. Det är bara dessa in i sovrummet som det är glas i, men de andra är lika vackra fast på sitt sätt. Det bästa av allt är de gamla dörrhandtagen i mässing med en liten vingmutter på som man låser med. Nu är de övermålade men jag funderar på att skrapa de rena och smörja upp dem lite så att de håller i många år till.
 
 
Då var det visst lördag igen!
 
Önskar er en bra sådan :-)
 
 
 

2 kommentarer

Micke

02 May 2015 11:10

Rullgardin var det längesedan jag hade i mitt hem.
Nu för tiden är det ju persienner som gäller...men rullgardiner är ju snyggare...har ännu ej sett en enda persienn som är snygg.
Inte för att jag letat...men man borde väl sett nån om det fanns snygga?

Ha de gött nu och trevlig Lördag tillönskas dig :)

S

03 May 2015 06:09

Men så fint! Och verkligen originellt, inte bara att gå till Ikea och köpa.

Jag slocknade ovanligt tidigt igår och vaknade 4.30 så nu är allt helt upp och ner...

Ha en bra söndag själv!
Kram!

Kommentera

Publiceras ej