Det man inte har i huvudet.....

2kommentarer

Efter jobbet i fredags morse så åkte en jobbarkompis och jag för att äta en god frukost Innan jag drog vidare till Öland. Jag hade jobbarjackan på mig och för att slippa ta med hela plånboken så tog jag bara kortet. Vi skojade om hur lätt det var att glömma att lägga tillbaka det i plånboken igen för det hade ju hänt både mig och min kollega. Efter vår goda frukost skulle jag bara in och hämta min väska och lite annat innan jag körde vidare till smultronstället. Jobbjackan hängde jag av mig och tog på den andra jackan som jag lagt fram......behöver jag skriva mer!!? Jag var redan framme då jag märkte mitt misstag. Lite typiskt att bensinen till gräsröjaren tog slut, hade även slut på vanlig bensin till gräsklipparen och som om detta inte vore nog så lossnade håren från pensel då jag stod och målade. Hittade en oanvänd pensel i mina gömmor då jag rotat runt lite. Inte behövde jag heller försmäkta utan mat på denna Ö för jag hittade både knäckebröd, makrill, nudlar, bubbelvatten och te så svälta skulle jag då inte behöva göra fast den var lite ensidigt. Kan tro jag blev glad då det dök en silvrig Volvo med tre glada barn, en underbar dotter med både frukost, lunch och kvällsmat. Så nog räddade de mig från att leva på knäckebröd. Tror jag ska glömma kortet flera gånger :)
 
 
 
Mätt och nöjd!
 
:) 
 
 

2 kommentarer

Gittan

10 May 2015 05:39

Så lätt hänt då och tur att dom kom med lite mat till dig, kanske lite ensidigt annars som du säger. Men man klarar sig alltid bara det finna nåt att stoppa i magen.
Ha en skön söndag. Kram.

Mia

10 May 2015 10:27

Känner så väl igen problemet. Värst är det förstås när man inte minns var man kan ha lagt kortet. Tur att du hade bensin i bilen så det räckte både dit och hem, du skriver inget om det så jag tar för givet att det inte var ett problem för dig.

Snälla barn är bra att ha, vi får sända en vänlig tanke till deras föräldrar som lyckats i uppfostran! ;-)

Kommentera

Publiceras ej