Träning och resa!

3kommentarer

Idag är det fyra veckor sedan min älskade hund lämnade jordelivet. Jag vet att det inte hjälper att sätta sig i garderoben och vägra gå ut, även om det är just det jag helst skulle vilja göra. Träning och planering inför min kommande resa till sonen har lättat sorgen något även om det är väldigt tungt fortfarande. Jag kommer på mig dagligen med att jag har svårt för att tänka mig ett liv utan en hund. Det är nästan som det är en del av min identitet att det ska finnas en fyrfoting vid min sida. Det går aldrig att ersätta min pälskling så det är nog klokt att vänta tills sorgen kommit i en annan fas, först då är jag nog redo att ta hand om en ny kompis. Hur som så ska jag vänta tills jag kommer hem från landet långt borta.
 
 

 
Min kloka fina Gozzi!
 
 

3 kommentarer

Gittan

22 Mar 2015 16:21

Stor kram till dig.

Mia

22 Mar 2015 18:06

Jag känner igen det. Jag har aldrig haft hund, men väl bekanta till mig. De har alltid skaffat en ny hund när deras älskling gått bort. Men nu säger de att det är deras sista hund de har. De vill känna sig mer fria... De båda börjar närma sig 70 år, får se om det blir verklighet när den dagen kommer. Jag är inte helt säker, även om de låter väldigt bestämda!

S

22 Mar 2015 20:49

Det låter högst begripligt om det känns tomt nu. Sorgen efter någon älskad går sina egna vägar.

Men vilken helt underbar bild, en av de finaste hundbilder jag har sett tror jag! Tänk ändå att vi lever i ett århundrade då vi kan fotografera som stöd för minnet.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej