Kalla nätter, ljuvliga dagar!

2kommentarer

Att välja rätt klädsel då man går till jobbet är alltid lika svårt den här årstiden, tycker jag. Eftersom jag alltid varit en fryskyckling av klass så klär man på sig så att man inte ska frysa och som om man ska vara utomhus då man går till jobbet. Men ifall man ska vara både ute och inne i korta stunder och där emellan sitta i en bil många mil så är det inte det lättaste att välja rätt. Så mina nätter består av att frysa, svettas och att vara lagom varm. Det där med att välja lagom mycket finns liksom inte, mycket eller lite är det som gäller. Några av mina kollegier har kommit upp i den åldern då de plötsligt fått inbyggd värmesystem som medför att min värmeinställning i bilen inte alltid uppskattas. "Bara vänta du" har jag fått höra i några år. Jag misstänkter att jag fått vänta förgäves och nu har jag gett upp hoppet.
 
 
År du frusen eller varm av dig?
 
:-)

2 kommentarer

S

19 Mar 2015 20:40

Varken eller tror jag. Än så länge...

Ha ett bra jobbpass!
Kram!

Gittan

20 Mar 2015 16:15

Jag har nog kommit dit så jag är varm ibland och fryser ibland, men sen vet jag inte vad det är för fel på mig, tycker jag varit så här länge.
Jag tror det är fel på min termostat, mellan 20 och 25 grader är alldeles lagom. Under 20 fryser jag, över 25 svettas jag...hm konstigt. Ha en skön kväll
Kram på dig.

Kommentera

Publiceras ej