Föreläsning!

3kommentarer

Regnet öser ner ute men det gör inget för att jag ska sitta inne för att lyssna på föreläsning om kost, träning och hälsa. Alltid spännande att få till sig lite information ang detta viktiga ämne. Jag ser ju bara hur viktigt det är med träning när man jobbar inom ett så slitsamt yrke som många av oss gör. Fler och fler kollegier lider av värk och trötta onda nackar och ryggar. Det största felet man gör är att man tror att man kan vila bort sina krämpor på sina lediga dagar. Man har kommit in i den onda cirkeln. Maten har ju också en viktig roll i den här onda cirkeln, man äter fel för att det finns ingen ork till att tänka på vad man stoppar i sig. Det är ju så lätt att ta en macka eller köpa något färdigt. Jag märker stor skillnad sedan jag började med att träna kontinuerligt för min onda rygg har blivit mycket bättre. Så försöker jag att lära mig att mata de där musklerna med rätt kost också. Det sägs att träningen är bara 20 % och kosten 80 % för att hålla musklerna och kroppen på topp.
 
 
Önskar alla en trevlig fortsättning på lördagen!
 
 

 
 
 
 
 

3 kommentarer

S

21 Mar 2015 12:37

Det där ser smaskigt ut! Kul att du faktiskt märker skillnad när du sköter om dig. :)

Skön lördagsfortsättning själv!
Kram!

TantGlad

22 Mar 2015 06:55

Det låter ju jättespännande med detta. Viktigt man sköter om sig själv.
Ha en strååååålande söndag.
Kramkram från mig!

Micke

22 Mar 2015 07:33

Jo..tyvärr...man äter mycket som man borde byta ut mot nåt annat...egentligen.
Träning behövs också...jag gör inget av detta...men så kan det vara.

Ha de fint nu iallafall:)

Kommentera

Publiceras ej