Min första cykeltur!

2kommentarer

Minns så väl även om det var väldigt länge sedan jag satte mig upp på min cykel för att ge mig iväg på egen maskin. Pappa hade kämpat några veckor med att springa runt hållande i pakethållaren med mig på en cykel hemma på gården. En dag så bara satt det där och de skrubbade knäna och ömmande armbågarna var som bortblåsta. Oj vad det cyklades då jag var yngre. Jag cyklade vad jag än skulle, vilken frihet och snabbt gick det också. På den tiden var avståndet inget hinder för många fler än idag. Förhoppningsvis så kommer fler och fler att komma på fördelarna med att sätta sig på cykeln för att trampa iväg än att ta bilen. En balanscykel är en väldigt bra början då  barnen ska lära sig att cykla. Då får de lära sig en sak i taget och i rätt ordning. Det sägs att cykla är ett av de svåraste man kan lära sig eftersom det är så många moment som ska sitta på plats , trots detta så kan nästan de flesta cykla. Såg i en tidning för ett tag sedan att personalen på ett boende hade köpt in en cykel med sittanordning framtill så att de kunde ta ut två brukare i taget på en tur. Mycket trevligt initiativ tycker jag, kanske det är det jag ska satsa på att göra framöver. Får nog ta mig en funderare på det medan jag sover ett par timmar efter natten jobb.
 
 

Hur lärde du dig att cykla?
 
:-)
 

2 kommentarer

TantGlad

09 Jun 2015 05:07

Härliga minnen .
Ja ...bitvis minns jag min första cykeltur. Den gick vingligt fram må jag säga.

Ha nu en jättefin dag och tack för ett bra inlägg.
Kram.

Gittan

09 Jun 2015 07:51

Det blev nog många vurpor och skrubbsår på knäna men till sist så funkade det. Jag cyklar mycket när vi är i stan, vart jag än ska. Mycket lättare att ställa ifrån sig cykeln än parkera bilen.
Kram på dig.

Kommentera

Publiceras ej