Häckklippet!

1kommentarer

Värre än vanligt var det innan lillebror med son gick lös på min syrenhäck som jag har runt delar av min tomt på Öland. Jag fattar inte hur den har kunnat växa så mycket både på brädden och höjden när det varit så kallt hela våren, det har ju i och för sig kommit mycket regn och det kan ju vara en orsak. Nu tog jag tyvärr inte ett före och efterbild men resultatet har jag dokumenterat. Det har varit underbart väder i helgen, något kallt bitvis idag men man är ju inte bortskämd med någon vidare värme så jag är nöjd. Åkte med lillebror upp i lördag så när de åkte hem igår så stannade jag kvar, tog bussen hem idag och det är ju alltid ett äventyr. Kom på när jag satt på bussen att jag åkt mera buss i Australien än vad jag gjort här hemma på 20 år. Laddade hem appen som gjorde att jag kunde betala biljetten genom mobilen, så smidigt och lätt. Så det lär nog blir flera gånger om det passar, oftast så har jag ju hela bilen full av grejer när jag ändå kör och det är inte lika smidig att bara med sig på bussen.
 
Ni kan även se min nymålade stuga!
 
Nu är det dags för sängen,
klockan ringer tidigt.
Dag jobb i morgon.
 
;-)

1 kommentarer

AnnaKK

16 Jun 2015 09:16

Vi har en liten bit syrenhäck ut mot grusvägen, och den skriker också om att få känna på häcksaxen... Men ingen här har visst tid eller lust att ta sej an den - så den får nog se ut som den gör en säsong till... <:-)

För övrigt så skiner solen, men den riktiga sommarvärmen vill ändå inte infinna sej... Egentligen gör det inte mej så mycket, för jag gillar inte när det blir för hett. Men mina chiliplantor hade nog uppskattat några ytterligare grader. <:-)

Kommentera

Publiceras ej