Grindöppning!

0kommentarer

Nu så kan jag använda min grind igen. Blommorna som stod där innan är nu överblommade och stjälkarna är upptagna. Man får vänta tills att stjälkarna släpper löken om man vill att de ska blomma igen nästa år. Många tycker att just detta är nackdelen med dessa fina blommor, det ser skräpigt ut då de blommat över. Eftersom jag inte använder denna grinden så ofta nu när jag inte har en hund att gå ut med så skulle det lika gärna kunna stå blommor där. Men jag kan tänka mig att det lär bli en hel del spring nu i midsommar när vuxna och små ska till fotbollsplanen och det är ju alldeles för jobbigt att gå runt. Fotona är tagna från olika håll man jag tror man ser alla blommorna som är framför grinden.
 
 
 
 

Vilket härligt sommar väder vi har.....
eller inte!!!!
 
Idag är det marknad i stan,
lövmarknad hela långa dagen.
Den har jag tänkt att sova bort :-)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej