Gillar myggorna dig?

2kommentarer

Troligtvis så styr den underliggande genetiken kroppens doft som i sin tur attrahera myggen, enligt forskarna. Anledning till forskningen är att de ska få fram bättre medel till de som myggen tycker är mumsiga. Mig är myggen inte något vidare attraherad av, en och annan har väl sugit ut någon droppe men det händer max 3 gånger om året. Minns när jag satt hemma hos farmor och farfar i syrenbersån då man var mindre. Farfar svor och viftade  med en björkruska medan farmor och jag satt i godan ro och luktade på syrenblommorna. Det blev många svordomar kan jag lova. I år har nog myggen frusit ihjäl, för jag har bara sett en halvdöd ännu så länge. 
 
Myggfoto har jag inget, så tulpanstjälkar utan blomblad får duga.
 
Gillar myggen dig?
 
:-)
 

2 kommentarer

Spanaren

25 Jun 2015 06:56

Fin bild!
Hos oss ska det bli enormt med mygg i år!!!! Så mycket mygg var det visst länge sedan det var. Vet inte om det gällde knott också?!?! Knotten är värst för mig för då kan det bli infekterat. Ha en bra dag/ kram

S

25 Jun 2015 18:52

Jo, myggorna gillar mig. :( Nu brukar vi inte ha många alls precis där vi bor, jag tror jag fick två bett på hela förra sommaren. Men nu ska jag snart åka upp till mellersta Norrland så vi får väl se...

Kram!

Kommentera

Publiceras ej