Det blommar i parken!

3kommentarer

Hoglands park som ligger bara ett stenkast från min bostad får ofta besök av mig och Nikon. Fördelen med allt regn och den kyliga våren är ju att alla fina blommor har fått ett förlängt bäst före datum. Min vinterjacka får allt hänga med ett tag till medan ögat njuter av alla vackra färger. Jag vet inte vad som har hänt denna våren, om det har med mig personligen att göra eller om det är något annat som ha varit avgörande. Jag som brukar hata dryga mars, rota runt bland löven för att hitta vårtecken har med en axelryckning låtit båda passera utan någon större energiåtgång. Kan ju ha med Pälsklingens frånvaro att göra eftersom man inte är ute i skog och mark lika ofta längre. Eller så har jag haft så mycket annat att stå i att jag helt enkelt inte haft tid att tänka på väder, vind månad eller dagar. Hur som så är det bara någon vecka kvar till midsommar........frågan är bara hur någon ska kunna övertyga mig.
 
 
 
 
 
 
Tjoho! Idag är det torsdag :-)

3 kommentarer

TantGlad

04 Jun 2015 12:39

Ja tjoho.....idag är det torsdag. Snart helg. Ja tiden går fort.
Vackra underbart vackra bilder du visar.
Torsdagskram från mig.

Bosse Lidén

04 Jun 2015 14:27

Du och Nikon verkar ha det trevligt ihop.
Kram Bosse

S

05 Jun 2015 17:41

Här har det åtminstone varit sommar med besked idag! Har suttit i tshirt på en gräsmatta halva dagen tillsammans med en kompis och hennes hundar. Vågade mig aldrig ner till centrum med alla studentflak, men kul för ungarna att det inte regnade.

Löjtnantshjärtan är så vackra, eleganta.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej