Bara lite elak!

1kommentarer

Idag då jag körde hem från Öland så var det väldigt mycket trafik. Bilen bakom mig låg och tryckte mig upp i skuffen hela vägen från Köpingsvik och några mil framåt. Det var mycket trafik på båda hållen så det fanns liksom inget läge för omkörning på hela sträckan, men inte går det fortare för att man kör nära mig. Jag har provat det förr och gjorde så även idag, rengjorde mina rutor ett antal gånger. Det hjälpte ju för stunden men snart så låg bakomvarande bil där tätt intill igen. Han hade inte haft en chans ifall jag hade behövt bromsa in häftigt. Det var då jag kom att tänka på selfiepinnen som vi strax skulle passera. En lucka i mötande vägbana, jag kör bara lite lite åt sidan och vips så var han förbi mig. Det var inte bara solen som sken på Öland denna vackra sommardag. Så kan det gå när man har bråttom i trafiken eller ligger för nära mig.
 
Ett gott skratt förlänger livet!
 
Sommaren är här!
 
Natti natti!

1 kommentarer

Guldkryckan

12 Jun 2015 21:04

Ja du, all stress i trafiken och folks totala brist på respekt för densamma ställer ju till det.
Urk och fy.

Ha de fint nu iallafall. :)

Kommentera

Publiceras ej