Resväska!

3kommentarer

Jag och en kompis tog oss en sväng till secondhandbutiken idag. Tur var det för jag köpte en för mig ny resväska, den andra blev mosad och mörbultad sista jag var i Australien. Två resor höll den gamla, hoppas denna klarar sig längre. Vi hade köpt nya väskor alla tre inför vår första resa, se bild nedan, ingen av väskorna höll mer än två resor.  Med tanke på att jag gav 60 kr för en Carlton idag så ska jag nog vara rätt så nöjd. Jag som hade budgeterat 1000 kr för ny väska inför resan som jag nu kan lägga på annat. En pocketbok för 1 kr som också ska med på resan inhandlades. Det är en spänningsroman som Anna Jansson skrivit "inte ens det förflutna". Den verkade bra så vem vet den kanske är utläst innan oktober. Nu höll jag på att glömma bort att jag gjort ett fyndköp till, en stor hemvävd trasmatta i underbara färgen för 125 kr, som ska få åka med till stugan. Vilket klipp!! Väldigt roligt att handla idag.
 
 
Snart är det jobbdags!
 
:-)

3 kommentarer

Maria Bromander

30 Jul 2015 10:35

Det känns som du haft en bra shoppingtur. Ibland spelar det ju faktiskt ingen roll om grejerna är begagnade, snarare kan det vara en fördel. Finns nog inga mattor som går upp mot trasmattor.
Allt gott!

Pernilla

30 Jul 2015 16:38

Perfekt med en billig dyrgrip. Vi har haft våra Carltonväskor i snart 100 år. Inget går sönder på dem. Kanon!

/P

Mia

30 Jul 2015 19:49

Resväskorna lever ett tufft liv på flygplatser. Jag har sett hur folk kliver "hoppar" från väska till väska i vagnen de har och kör ut med dem till flygplanen. Inte konstigt om handtagen som dras upp knäcks om en vuxen karl hoppar just där de sitter....

Men två resor... det är väl litet väl "slit-o-släng". Jag köpte ny resväska nu i sommar. Om den skulle gå sönder så skulle jag anmäla på flygplatsen så täcker en 5-årsgaranti det och jag får en ny väska, Nu håller jag tummarna, för jag glömde mig och kastade kvittot!!! Hur dum får man bli?

Håll tummarna för min väska!

Kommentera

Publiceras ej