Loppis är poppis!

5kommentarer

Det har blivit en hel del loppis nu när vi varit iväg. Många med bara skräp men även en del så fina så att man kunde tro att man betalt inträde till ett museum. Tog lite foto på ett av dessa ställen vi stannade till vid, så rent och avtorkat och prydligt uppradat så denna loppisen fick en 10:a av 10 möjliga. När sedan de som hade loppisen var trevliga och villigt berättade om gårdens historia så blev det ett extra plus i kanten. Som om detta inte vore nog, de hade även en fantastiskt fin och välskött trädgård. En bit utanför Hedemora mot Rättvik fanns denna lilla ort vid namn Nämnsbo. Är ni på det hållet måste ni stanna till, hälsa gärna från mig :-)
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
Färden fortsätter :-)

5 kommentarer

Netti

08 Jul 2015 08:24

Åh vad roligt och vagnarna är riktigt coola! :-D

AnnaKK

08 Jul 2015 08:40

Här blev det minimalt med utfärder under semestern, så jag följer mer än gärna med på dina här i bloggen istället!!! :-)

Maken ska ha en vecka semester till i augusti nångång, och då hoppas jag vi kan komma ut lite mer. Men allt står och faller med hundvakt...

Spanaren

08 Jul 2015 09:23

Jaså du är ute på semester *ler* Jag besöker nästan ingen bloggare under vår semester (ett undantag nu). Skriver knappt ett inlägg heller. Fina njutfulla foton! Bra att du och pappa trivs för jag gissar att det är han som är med på resan? /kram

Pernilla

08 Jul 2015 12:49

Spaden gillade jag verkligen. Undrar om vi har någon rostig spade någonstans....?
/P

Maria

31 Mar 2016 20:36

Fina loppisbilder att vila ögonen på. Tänk vad man kan göra av gamla grejor.

Kommentera

Publiceras ej