Heliga Korskyrkan!

2kommentarer

Heliga Korskyrkan i Ronneby med sina äldsta delar från slutet av 1100-talet och fullbordad under 1400-talet är den förnämsta medeltida byggnaden i Blekinge och den innehåller samtidigt länets största samling av renässanskonst. Denna vackra kyrka fick besök av mig idag då jag följde med en kompis som skulle fotografera ett bröllop. Lite svårt med ljuset då man skulle fotografer inne i kyrkan men det får man så ut med när man är i en så fantastisk plats med alla dessa vackra målningar och gamla detaljer.
 
 
 

 
 
 
Trevlig lördag mina vänner!
 
:-)
Heliga Korskyrkan,

2 kommentarer

Bosse Lidén

19 Jul 2015 15:31

Kyrkan ser fin ut. Ronneby är en gullig liten stad som det var länge sedan jag besökte. Kram Bosse

Maria

08 Aug 2015 21:36

Nu har jag rullat fram och tillbaka bland dina semestertips. Vulka bilder och vilken guldgruva om man söker ett utlyktsmål. Tack för det!

Kommentera

Publiceras ej