Baksugen!

3kommentarer

Idag är jag så sugen på att baka, hallongrottor, vaniljbullar, rulltårta, sockerkaka, chokladbollar eller kanske en liten smaskig lagom kletig kladdkaka. Efter en intensiv dag med massor av nya händelser och intryck så sätter jag mig och stickar en stund tills anfallet gått över. Ett par varv på sticket sedan så hamnade jag här vid datorn. Kolla på foto är ett väldigt bra och trevligt tidsfördriv.  När jag jobbade i natt så kom jag att tänka på att livet är en ständig resa med olika hållplatser som man antingen stannar till vid eller bara åka förbi.  Eftersom jag i sommar jobbar på en palliativ avdelning, slutstationen i livet så att säga så dyker väldigt mycket funderingar och tankar upp. Tänk att få ha förmånen att bidra med att se till att slutstationen i den mån det går blir så bra som möjligt.
 
 
Solen lyser, sommaren är här,
träden är grönare, sinnet lättare.
 
:-)
 

3 kommentarer

Guldkryckan

03 Jul 2015 11:43

Ja du, många hållplatser passerar man ju, många vill man kanske inte stanna vid, fast de flesta stannar man ju inte tid pga tidsbrist, eller kanske rent ut sagt stress.
slutstationen kommer vi ju alla till vart det lider, då får man ju hoppas att man stannat vid tillräckligt många så man känner sig nöjd på nåt vis.

Tillönskar dig en fin och solig eftermiddag.

Guldkryckan

03 Jul 2015 11:43

Ja du, många hållplatser passerar man ju, många vill man kanske inte stanna vid, fast de flesta stannar man ju inte tid pga tidsbrist, eller kanske rent ut sagt stress.
slutstationen kommer vi ju alla till vart det lider, då får man ju hoppas att man stannat vid tillräckligt många så man känner sig nöjd på nåt vis.

Tillönskar dig en fin och solig eftermiddag.

Pernilla

03 Jul 2015 17:13

Inte baksugen men har ändå ätit en mumsig Hallongrotta. Vilket sammanträffande. Jag menar, av alla världens kakor.
Ha en härlig fredagkväll i sommarvärmen.
/P

Kommentera

Publiceras ej