Aldrig kul med läckande rör!

1kommentarer

Kom hem från härliga Öland till en liten sjö i köket, det var ett rör under diskbänken som hade blivit täppt och orsakat läckan. Hos mig såg det inte så mycket ut men vatten är ju som det är och söker sig egna vägnar och eftersom jag turligt nog bor längst ned så hade det runnit ner i källaren. Rörmokaren var sur som ättika och fräste som en värsta orm när jag talade med i telefon eftersom jag blev inringd på dagjobb så var hyresvärden och han i min lägenhet själva. Han undrade varför jag inte hade ringt innan och det var ju väldigt enkelt att svara på "jag har ingen kristallkula". Nu är problemet löst och jag får hoppas på att det inte händer igen. Så nu återstår bara en tvätt av badlakan som jag har haft att torka upp med. Tur att jag inte stannade på Öland hela veckan som det var tänkt från början.
 
 
Lördag och massor av trevligheter att göra!
 
:-)
 

1 kommentarer

Mia

18 Jul 2015 15:40

Wow vilken fin bild! Kanon!

Läckande rör är absolut inget kul, det kan jag intyga! Men varför tusan var rörmokaren sur, hen verkar vara fantasilös... och dessutom är det hens jobb! Serviceyrke!

Kommentera

Publiceras ej