Energigivare!

3kommentarer

Det är alltid kul att se fram emot resor och andra större äventyr men det är ju lika viktigt att hitta vardagens energigivare. Så när jag i natt kollade in min kalender inför ett kommande möte så kom jag på mig själv med att undra varför jag aldrig skriver upp det som laddar batterierna och inte bara möten och andra måsten man inte får glömma. Så jag tog fram rödpennan och antecknade lite av varje som ger näring till vardagslyckan en helt vanlig dag. Allt från långpromenader till kompishäng, brödbak, fotoutflykter eller bokläsning. En sak som jag skrev upp och öronmärkte var att besöka så många antikvariat som finns eller jag hinner på en dag. Har tänk på detta hur länge som men som mycket annat bara blivit en tanke. Vi har ju en hel del sådana butiker här i staden. Så avkopplande att bara gå runt i dessa butiker för att titta, känna och kanske köpa något som jag vill ha. Sedan kan jag sätta mig på en trevlig restaurang för att ladda med en god lunch innan jag fortsätter min sakletarvandring.
 
 
Nu är det sova en stund innan brödbaket!
 
:-)
 
 
 
 

3 kommentarer

S

18 Jan 2015 10:20

Fin idé, jag hoppas att du kommer hem laddad med fynd, eller bara laddad med god energi!

Kram!

TantGlad

18 Jan 2015 11:45

Det finns mycket trevligheter man kan göra som laddar positiva energier.
Tänkte på en sak.........tänk om man kunde göra som man gör då man laddar mobilen. Man sätter kontakten i mobilen till strömbrytaren, och så tankar man den med energi. Tänk om nån kunde göra så med människor? Så behändigt.

Nog med tokprat nu. Önskar dig fina en jättefin söndag.
Varm och go kram från TantGlad som presis tankat lite uppiggande energier genom att läsa din blogg.
Kramkram.

Lena i Wales

18 Jan 2015 14:12

Vilken bra idé!
Antikvariat låter härligt. Vandra bland gamla böcker och bara insupa atmosfären!
Ha en fortsatt bra söndag!

Kommentera

Publiceras ej