Linnegarn och stickor!

8kommentarer

Bara en bit från där jag bor ligger en garnaffär. Där finns det bland annat mycket fina linnegarn i många färger. Två nystan svart och två nystan grönt fick följa med hem till mig. Nu kan de snart pryda min hals, ska bara tvättas först. När jag och Gozzi gick en kväll för att fönstershoppa så hittade jag en jättefin stickad sno-om-halsen sak i en av stadens små butiker. Så när jag traskade dit för att kolla prislappen någon dag senare så insåg jag att jag "kan själv". Sagt och gjort, nu har jag två fina schalar i linnegarn för priset av en halv från butiken.
 
 

Hittade ett annat garn i mina gömmor, så än är jag inte sysslolös.
 
:-/
 

8 kommentarer

S

21 Feb 2015 16:21

Hur fint som helst, och det är ju mycket roligare med handgjort! :)

Kram!

Ailas

21 Feb 2015 21:01

Men se där! Du överraskar med ständigt nya fiffiga sidor; bra jobbat och snyggt blev det.

Själv har jag varit länge i gång med att komma i gång med något handarbete. Än så länge har jag inte kommit längre än så... En farmor borde väl åtminstone sticka små strumpor?

Hoppas att du har en fin kväll!
Kram

Lena i Wales

22 Feb 2015 10:22

Vad fina de blev och dessutom är det ju så kul att sricka och ha något på sej man själv har gjort!
Ha en bra fortsatt helg!

Camilla Sigvardsson Asplund

22 Feb 2015 16:11

Vilket fint garn, önskar att jag med var lite händig

Bosse Lidén

23 Feb 2015 20:53

Vad bra det är när man kan själv. Förstår att du känner dig nöjd. Kram Bosse

Annika

23 Feb 2015 22:50

Toppen. Du kan ju själv, både snyggt och billigt.
Kram.

AnnaKK

27 Feb 2015 07:46

Hur är det med dej, vännen...? Har tänkt massor på dej hela veckan... KRAM!!!

Micke

28 Feb 2015 13:23

Minns min barndom när mormor och mor skickade mig till garnaffären en liten bit bort.
Ett litet boningshus med en liten affär i bottenvåningen.
Mysigt var det att gå in där...den gamla tanten visste vad de skulle ha redan när jag kom.
Tyckte det var helt fantastiskt att hon kunde veta det...förstod först långt senare att mor min redan ringt och beställt..haha...ja jösses så det kan bli.

Ha en fantastisk afton framför melodifestivalen ;)

Kommentera

Publiceras ej