Fettisdagen!

5kommentarer

Kär dag, många namn. Fettisdagen, semmeldagen, semlans dag och fastlagstisdagen är en av våra mest firade dagar. En god och väl bakad semla sitter som en smäck i gommen. Eftersom ingen suttit och läskat mig med en sådan så har jag även holt mig borta från sådana platser där dessa säljs. Det råka vara så att denna mycket goda saken inte ingår i min utmaning. Eftersom jag  vet att utmanaren inte gillar runda bullar med ljuvligheter i så är jag nämligen helt säker på att det inte blir någon tjuvätning. Så för att jag inte ska sabba det hela så här på startsnöret så nöjer jag mig med att skriva "smaklig spis" till er som fått tillfället att äta. Undrar om jag kan äta den slät?
 
 
Njutaredagen är här!
 
:-D
 

5 kommentarer

S

17 Feb 2015 19:58

Ingen har utmanat mig, hehe, så det blev en smaskig sak till eftermiddagsfikat :)

Men du är duktig du som avhåller dig!

Kram!

TantGlad

18 Feb 2015 06:27

Mmmm......semla som är så gott.
Men nu är det onsdag. Lilllrdag.

Kramelikram.

Spanaren

18 Feb 2015 09:36

Semla inte ingår i din utmaning?!?! Hänger inte med? Har du lagt om kosten för magen eller ...
Åt inte heller någon semla för jag har infört tallriksmodellen sen den 7/1 ;.)
Ha en bra dag/ kram

Inger Maryissa

18 Feb 2015 14:48

Hej igen,
nu är jag äntligen ute på en bloggpromenad efter att varit borta från bloggen ett tag
och det är så mysigt att vara här igen..
Jo, semlor är så gott.....men tyvärr kan jag inte äta dem då jag inte tål grädde och marsipan.
men oj, vad jag blir suktad lite här och var på nätet ;-)
Stor kram

Eivor

18 Feb 2015 22:53

Håller med dig. Frestas inte heller av dessa fast många försöker ändå. Tycker helt enkelt inte om dem, är för stabbigt för mig. Gillar inte bullar i någon form. Men folk kan inte fatta......

Ha det gott
kram

Kommentera

Publiceras ej