Vädersjuk!

3kommentarer

Jag är så vädersjuk idag, regnet har smattrat på rutan och jag har inte ens brytt mig om att leta upp några kläder att ta på mig. Min mjuka morgonrock har fått värma min frusna kropp. Jag vet inte hur många koppar te jag druckit med ingefära, eukalyptus, honung allt för att killet i halsen ska försvinna. Jag vill INTE bli sjuk. Ska ju jobba i helgen så det är bara att ladda inför den och att Helga inte blir lika elak som Gorm. För det tar så mycket energi när man måste vara på sin vakt hela tiden när det stormar i mörkret. Nu är det lika bra att jag tar mig i kragen, för nu ska det bli lunch på något trevligt ställe, allt för att pigga upp mig.
 
Kom just på att jag glömt att berätta om det svarta svanparet som bor i dammen bara några steg från sonens boende i Australien har fått två stycken ungar. Jag blev så glad över att se den lilla familjen. Denna gången såg jag många svarta svanar på olika ställen som huserade i små dammar som fanns runt om där vi passerade när vi var på utflykt.  Mycket trevligt!
 

Trevlig fredag!
Hoppas Helga är snäll under sitt besök :-)
Svart svan,

3 kommentarer

Maria Bromander

04 Dec 2015 23:20

Låter både gott och effektivt med ingefära eukalyptus och honung. Tack för ideen den måste jag testa. Välkommen hem förresten. Trevlig helg!

AnnaKK

05 Dec 2015 10:13

Hoppas att Helga inte krånglade till ditt arbetspass!? Här tycker jag inte att hon märktes av särskilt mycket, men vi fick ju så det räckte med Gorm. Strömmen är tillbaka igen nu iallafall, så då kanske det går att mobilisera tankarna till advent och jul igen!?

Fan, när jag tittar tillbaka i din blogg och läser om din semester - så känns det ju som att det enda vettiga vore att emigrera till Australien!? 8-)

S

05 Dec 2015 12:41

Helga var nog lite snällare mot oss än Gorm. Men jag kan tänka mig att det är läskigt att vara ute och köra på landet i mörkret och inte veta om något ska rasa!

Så mysigt med svanarna, jag tror jag håller med AnnaKK här ovan att du kanske borde emigrera till Australien på vinterhalvåret. :)

Krya på dig, kram!

Kommentera

Publiceras ej