Förlåt Ernst!

4kommentarer

På radion spelas det julmusik dagarna i enda, på TV så pysslar Ernst Kirchsteiger runt bland kvistar och barr. Jag har inte många tv-kanaler att välja på men när Ernst stökar runt så byter jag gärna kanal eller så stänger jag av burken. Vet inte varför jag inte synkar med denna folkkära person. Däremot när jag körde upp till min kompis igår så hörde jag honom på radion, ett program där lyssnare kunde ringa in för att få tips eller svar på sina undringar ang juliga ting. Blev lite imponerad av mig själv över att jag inte bytte kanal utan körde vidare med hans röst som faktiskt lät riktigt behaglig genom högtalarna. Hur som så pratade de om älgfärsbullar, något som jag tycker är mycket gott. Damen som ringe in undrade över hur mycket anjovis hon skulle ha i färsen???? Jag spetsade öronen och blev då någon sekund osäker på om jag hört rätt, tänk så lite man vet om den stora värden trotts att jag varit på andra sidan jordklotet. Jo då..... tre små anjovisfiléer skulle ner i färsen men absolut inte flera enligt Ernst. Man skulle bara ana smaken utan att veta vad det var man kände, och naturligtvis då fråga personen som gjort dessa utsökta bullar om vad det var som förhöjde smaken.  Jag måste bara fråga, har ni möjligtvis testat detta?? Ernst har verkligen satt griller i huvudet på mig.
 
 
Idag ska jag fika med tomten :-)
 
 
Hörs!
 
:-)
 

4 kommentarer

Birgitta

10 Dec 2015 14:51

Har aldrig testat detta, men det låter inte helt fel. Jag har någon typ av hatkärlek till Ernst. Tycker att det han gör är väldigt vackert och blir väldigt bra, men han är lite för "mysig" för min smak ibland.

Mia

10 Dec 2015 17:36

Tittar alldeles för litet på TV för att kunna uttala mig om detta program... ;-) Älgfärsbiffar kräver nog älgfärs och sådan har jag inte tillgång till och behöver därmed inte fundera på hur mycket ansjovis som ska blandas i... ;-)

Rationellt och bra...

S

11 Dec 2015 10:34

Brukar inte titta på Ernst, men det kan nog mest bero på att jag helt saknar intresse för heminredning. Älgfärsbullar har jag heller aldrig gjort, men jag får väl ta med mig tipset till eventuellt framtida behov.

Hu, läskig tomte!

Kram!

Maria

17 Dec 2015 17:09

Spännande med ansjovis. Det har jag aldrig testat och även om jag blir lite skeptisk vore det nog värt ett försök. Ernst gör mycket bra men förlåt mig snälla Ernst;jag orkar inte alltid med din klämkäcka framtoning. Tråkigt men sant. Allt gott!

Kommentera

Publiceras ej