Uppvaknande!

3kommentarer

När jag kom hem idag efter en mycket trevlig natt på jobbet så somnade jag som en stock utan både frukost och andra bestyr. Vaknade av att jag i drömmen tackade för hjälpen. Kollade mig yrvaket runt eftersom jag somnat i soffan, så det tog en stund innan jag fattade att jag verkligen var vaken. Personen som sprungit runt i mina drömmar och fixat och donat med både såg, borrmaskin och dammsugare för att sätta upp hyllor och städa undan efter snickarna var lika borta som jag kände mig. Allt var precis som innan och det är väl bara att inse, ska det bli något gjort så får jag göra det själv.
 
 
 
Tro det eller ej!
Det har regnat en skvätt i natt :-)
 

3 kommentarer

Annika

25 Aug 2015 09:16

Ja det var då ingen mardröm utan en önskedröm.
Kramen

AnnaKK

25 Aug 2015 09:39

Ibland är drömmarna bättre än verkligheten! ;-) Å andra sidan tror jag att det mesta blir bäst om man gör det själv - förutsatt att man har kompetensen till det förstås! Elektricitet och rörmokeri lejer jag tex gärna bort, men städning vill jag inte ha hjälp med... <:-)

Får hoppas att regnskurarna de senaste dagarna inte innebär att sommaren är slut och att det blir höst istället... Men temperaturen är ju helt okej ännu så länge - vill absolut inte ha kyla ännu på ett bra tag!! Får hoppas att regnet lockar upp svamparna ur jorden igen - de gula kantarellerna torkade ju bort i ett nafs när värmen kom... Vore trevligt att kunna plocka trattkantareller om några veckor! :-)

S

25 Aug 2015 09:57

Det låter som en drömpartner. :) Tyvärr inte fullt så vanliga i vaket tillstånd.

Regn går bra för min del, det är ändå rätt varmt fortfarande.

Ha en bra tisdag,
Kram!

Kommentera

Publiceras ej