Redan ett år!

2kommentarer

Idag är det ett år sedan jag satte in min förra  lägenhet till försäljning. Som tur var så tog det bara någon vecka innan den var såld. Ett beslut som jag inte ångrat en endaste minut. Helt ärligt så har jag inte ens ägnat den en tanke om det inte hade varit för att vi började prata om det i natt. Nu bor jag i en hyresrätt mitt i stan, men min plan är nog att det kommer att bli en bostadsrätt framöver. Känns lite mera personligt eftersom  man då kan greja och fixa som man själv vill ha det. Hade jag ägt min lya som jag bor i nu då hade jag varit väldigt glad. Här finns verkligen potential att greja så att det blir mysigt. Trodde nog inte att jag skulle trivas så bra mitt i smeten, men jag har upptäckt att det finns massor av möjligheter med att bo så här. I och för sig så hade jag inte bott här om jag inte hade haft stugan. Det finns saker som är ett måste för mig, att få klippa gräs, rota i rabatter, gräva, plantera lite krasse och odla potatis.  Det känns som om jag just nu bor i det bästa av två världar.
 
 
Mitt i veckan!
Det ska firas med grill och chill :-)

 

2 kommentarer

AnnaKK

12 Aug 2015 08:14

Ja, det är inte vettigt så fort ett år går! 8-I För att inte tala om en sommar... Nu när det blev lite sämre väder igen (jämfört med förra veckan), så känns det ju som att sommaren är över för den här gången. Bara till att hoppas att hösten och vintern går snabbt förbi, så det snart är vår och en ny sommar! ;-)

Ibland verkar det så himla bra och praktiskt att bo i lägenhet, tycker jag, men sen kommer tankarna på att man måste ha grannar väldgit nära inpå sej då. Och DET tvivlar jag på att jag riktigt klarar av efter att ha bott "ödsligt" i alla år med hus. Gården som mina svärföräldrar nyss köpte ligger centralt i byn, och man ser grannhus från alla fönster. Hua! ;-D



Mia

12 Aug 2015 20:31

Så mysigt du har det, för jag tar för givet att det ditt hem du visar på bilden!?

Bostadsrätt passar mig utmärkt! Har bott i sådan sedan 2005. Den första kändes dock trång, trots att jag är singel... Nu har jag svängrum och älskar det! ;-)

Kommentera

Publiceras ej